کابینت نئوکلاسیک پرطرفدارترین نوع کابینت | بررسی کابینت های نئوکلاسیک

کابینت آشپزخانه اصلی ترین رکن هر خانه ای است و افراد خانواده مدت زمان زیادی را در محیط آشپزخانه سپری می کنند به همین جهت زیبایی و شیک بودن محیط آشپزخانه امری ضروری محسوب می شود. امروزه کابینت ها دنیای بسیار متنوع و و گسترده ای را در برمی گیرد ما در این مقاله قصد داریم کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک را به شما معرفی کنیم و بگوییم چرا کابینت نئوکلاسیک پرطرفدارترین نوع کابینت شناخته شده است.

قبل از شروع صحبت درباره اینکه چرا کابینت نئوکلاسیک پرطردارترین نوع کابینت است باید بگوییم کابینت نئوکلاسیم چیست؟

سبک نئوکلاسیک به این معنا است که شما کابینتی با ویژگی های کاملا مدرن خواهید داشت اما ظاهر آن به سمت و سوی کابینت کلاسیک تمایل دارد و در واقع اقتباسی از هر دو است. سبکی نئوکلاسیک سبک کلاسیک است که در بستر امکانات و ویژگی های سبک مدرن است.کابینت نئوکلاسیک، در عین شیک بودن دارای المان های تزئینی ساده اس که نمایی مدرن و لوکس ایجاد می کند و در واقع آمیزه هایی از هنر و اشکال اشرافی و مدرنیته و سادگی است. سادگی و تزئینات اندکی که در این گونه کابینت ها به کار می رود , باعث می شود به زودی از چنین کابینت هایی خسته نشوید و سال ها از دیدن آنها لذت ببرید.

تفاوت کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک چیست؟

در واقع می توان در پاسخ به سوال تفاوت کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک چیست؟ گفت شباهت های سبک کلاسیک و نئوکلاسیک بیشتر از تفاوت هایشان است کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک هر دو از اجزا کوچکی تشکیل شده اند که شامل تاج ، زیر چراغ ، ستون ها ، درب های حکاکی شده و جنس و متریال آنها ارتباط مستقیم با سبکو سیاق آن محصول دارد. بله حدستان درسته این اجزای کوچک تایین میکنند که کابینت کلاسیک است یا نئوکلاسیک . علاوه براین موضوع نوع و رنگ کابینت هم نکته تایین کننده بعدی ماست برای مثال کابینت نئوکلاسیک از رنگ های پوششی و پولیشی و در کابینت کلاسیک از رنگ های پلی استر و پلی اورتان استفاده می شود البته جدا از نوع رنگ شکل ظاهری تاج ،زیر چراغ، فرم حکاکی و ابزار درب ها ،شکل ظاهری ستون ها از نکات تایین کننده هستند. همچنین تفاوت های درگری دارند از قبیل:

– طراحی ساده تر نسبت به سبک کلاسیک

– قیمت ارزان تر نسبت به کابینت چوبی کلاسیک

– نگهداری و تمیزکاری آسان تر در مقایسه با کابینت های منبت کاری شده

– مدرن تر و بروز تر از کابینت آشپزخانه کلاسیک

در واقع می توان /فت کابینت نئوکلاسیک یکی از بهترین سبک های کابینت آشپزخانه است. کابینت نئوکلاسیک الهام گرفته از کابینت آشپزخانه سبک کلاسیک و کابینت آشپزخانه سبک مدرن است.

طرح ها و مدل های کابینت آشپزخانه روز به روز در حال گسترش است و ما هرروزه با انواع متنوع تر و کارآمدتر کابینت آشپزخانه مواجه می شویم.
کابینت کلاسیک دو نوع اصلی سبک و طراحی کابینت که هر کدام علاقه مندان بی شماری را به خود اختصاص داده اند .

 

ویژگی ها کابینت نئوکلاسیک

در کابینت های آشپزخانه نئوکلاسیک، طرح های ساده ای بر رویکابینت ها ایجاد می شود و جزئیات به شکل ظریف دیده می شود. در کابینت های آشپزخانه نئوکلاسیک، خطوط منحنی و دایره ای ساده به وفور وجود دارد و دیده می شود.
کابینت نئوکلاسیک ،در انواع رنگ های مختلف ساخته می شود اما رنگ طوسی پرکاربردترین رنگی است که در این سبک کابینت مورد استفاده قرار می گیرد و مورد علاقه است.

کابینت نئوکلاسیک برگرفته از طرح های قرن های 18 و 19 اروپایی زمان ویکتوریا است و آلمان های مربوط به آن دوران در ساخت این کابینت وجود دارد .تقارن جزو جدا ناپذیری از کابینت های نئوکلاسیک است .

کابینت نئوکلاسیک در آشپزخانه های بزرگ و کوچک مورد استفاده قرار می گیرد.

رنگ های متدوال کابینت نئوکلاسیک معمولا ملایم و سرد هستند و چوب رایج ترین متریالی است که در ساخت کابینت نئوکلاسیک کاربرد دارد.

کابینت‌های نئوکلاسیک کابینت‌هایی با ارتفاع بلند هستند و معمولا تا نزدیک سقف ادامه دارند به همین دلیل در زمره کابینت های جادار محسوب می شوند .
در کابینت نئوکلاسیک، معمولا از متریال سنگ به عنوان رو کابینتی و پیشخوان استفاده می شود.

در سبک نئوکلاسیک، چند ردیف کابینت درب شیشه ای در آشپزخانه وجود دارد.

طراحی بسیار زیبا و لوکس، شیک .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *