کابینت آشپزخانه اصلی ترین رکن هر خانه ای است و افراد خانواده مدت زمان زیادی را در محیط آشپزخانه سپری می کنند به همین جهت زیبایی و شیک بودن محیط آشپزخانه امری ضروری محسوب می شود. امروزه کابینت ها دنیای بسیار متنوع و و گسترده ای را در برمی گیرد ما در این مقاله قصد داریم کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک را به شما معرفی کنیم و بگوییم چرا کابینت نئوکلاسیک پرطرفدارترین نوع کابینت شناخته شده است.

قبل از شروع صحبت درباره اینکه چرا کابینت نئوکلاسیک پرطردارترین نوع کابینت است باید بگوییم :

کابینت نئوکلاسیک چیست؟

سبک نئوکلاسیک به این معنا است که شما کابینتی با ویژگی های کاملا مدرن خواهید داشت اما ظاهر آن به سمت و سوی کابینت کلاسیک تمایل دارد و در واقع اقتباسی از هر دو است. سبکی نئوکلاسیک سبک کلاسیک است که در بستر امکانات و ویژگی های سبک مدرن است.کابینت نئوکلاسیک، در عین شیک بودن دارای المان های تزئینی ساده اس که نمایی مدرن و لوکس ایجاد می کند و در واقع آمیزه هایی از هنر و اشکال اشرافی و مدرنیته و سادگی است. سادگی و تزئینات اندکی که در این گونه کابینت ها به کار می رود , باعث می شود به زودی از چنین کابینت هایی خسته نشوید و سال ها از دیدن آنها لذت ببرید.

تفاوت کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک چیست؟

در واقع می توان در پاسخ به سوال تفاوت کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک چیست؟ گفت شباهت های سبک کلاسیک و نئوکلاسیک بیشتر از تفاوت هایشان است کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک هر دو از اجزا کوچکی تشکیل شده اند که شامل تاج ، زیر چراغ ، ستون ها ، درب های حکاکی شده و جنس و متریال آنها ارتباط مستقیم با سبکو سیاق آن محصول دارد. بله حدستان درسته این اجزای کوچک تایین میکنند که کابینت کلاسیک است یا نئوکلاسیک . علاوه براین موضوع نوع و رنگ کابینت هم نکته تایین کننده بعدی ماست برای مثال کابینت نئوکلاسیک از رنگ های پوششی و پولیشی و در کابینت کلاسیک از رنگ های پلی استر و پلی اورتان استفاده می شود البته جدا از نوع رنگ شکل ظاهری تاج ،زیر چراغ، فرم حکاکی و ابزار درب ها ،شکل ظاهری ستون ها از نکات تایین کننده هستند. همچنین تفاوت های درگری دارند از قبیل:

– طراحی ساده تر نسبت به سبک کلاسیک

– قیمت ارزان تر نسبت به کابینت چوبی کلاسیک

– نگهداری و تمیزکاری آسان تر در مقایسه با کابینت های منبت کاری شده

– مدرن تر و بروز تر از کابینت آشپزخانه کلاسیک

در واقع می توان /فت کابینت نئوکلاسیک یکی از بهترین سبک های کابینت آشپزخانه است. کابینت نئوکلاسیک الهام گرفته از کابینت آشپزخانه سبک کلاسیک و کابینت آشپزخانه سبک مدرن است.

طرح ها و مدل های کابینت آشپزخانه روز به روز در حال گسترش است و ما هرروزه با انواع متنوع تر و کارآمدتر کابینت آشپزخانه مواجه می شویم.
کابینت کلاسیک دو نوع اصلی سبک و طراحی کابینت که هر کدام علاقه مندان بی شماری را به خود اختصاص داده اند .

ویژگی ها کابینت نئوکلاسیک

در کابینت های آشپزخانه نئوکلاسیک، طرح های ساده ای بر رویکابینت ها ایجاد می شود و جزئیات به شکل ظریف دیده می شود. در کابینت های آشپزخانه نئوکلاسیک، خطوط منحنی و دایره ای ساده به وفور وجود دارد و دیده می شود.
کابینت نئوکلاسیک ،در انواع رنگ های مختلف ساخته می شود اما رنگ طوسی پرکاربردترین رنگی است که در این سبک کابینت مورد استفاده قرار می گیرد و مورد علاقه است.

کابینت نئوکلاسیک برگرفته از طرح های قرن های 18 و 19 اروپایی زمان ویکتوریا است و آلمان های مربوط به آن دوران در ساخت این کابینت وجود دارد .تقارن جزو جدا ناپذیری از کابینت های نئوکلاسیک است .

کابینت نئوکلاسیک در آشپزخانه های بزرگ و کوچک مورد استفاده قرار می گیرد.

رنگ های متدوال کابینت نئوکلاسیک معمولا ملایم و سرد هستند و چوب رایج ترین متریالی است که در ساخت کابینت نئوکلاسیک کاربرد دارد.

کابینت‌های نئوکلاسیک کابینت‌هایی با ارتفاع بلند هستند و معمولا تا نزدیک سقف ادامه دارند به همین دلیل در زمره کابینت های جادار محسوب می شوند .
در کابینت نئوکلاسیک، معمولا از متریال سنگ به عنوان رو کابینتی و پیشخوان استفاده می شود.

در سبک نئوکلاسیک، چند ردیف کابینت درب شیشه ای در آشپزخانه وجود دارد.

طراحی بسیار زیبا و لوکس، شیک .

اهمیت کاربرد شیشه در دکوراسیون داخلی

شیشه یکی از مصالح پرطرفدار و پرکاربرد در طراحی داخلی می­باشد که علاوه بر زیبایی دارای تنوع بالایی است و به علت ویژگی های منحصر به فرد خود جذابیت محیط را چندین برابر می­کند. امروزه با پیشرفت روزافزون در معماری، کاربرد شیشه در دکوراسیون داخلی بسیار افزایش یافته است. این عنصر پرمصرف با کاربرد فراوان در طراحی داخلی تاثیر بسیاری در ایجاد فضایی دلباز و زیبا می­گذارد. شیشه نماد شفافیت،

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *